Logo Wiener Hofmusikkapelle
Logo Bundeskanzleramt Österreich

Seitenpfad

Inhalt

Coronavirus (SARS-CoV-2)

Information zur Rückerstattung von bereits bezahlten Tickets für abgesagte Messen /
refund information of purchased tickets for cancelled masses (english version below): 

Aufgrund des Erlasses der österreichischen Bundesregierung, sämtliche Indoor-Veranstaltungen mit mehr als 100 Teilnehmern zu untersagen, wurden die Messen bis 30. Juni 2020 ersatzlos gestrichen. Bereits gekaufte Tickets für diese Termine werden selbstverständlich zurückerstattet:

  • Besucherinnen und Besucher, die ihre Karten vor Ort in der Hofmusikkapelle oder bei den Bundestheaterkassen bezahlt haben, bitten wir, sich unter Angabe Ihrer Bankverbindung per E-Mail mit uns in Verbindung zu setzen: office@hofmusikkapelle.gv.at. Wir veranlassen daraufhin die Überweisung des Kartenwerts auf die angegebene Bankverbindung.
  • Karten, die über das Büro der Wiener Hofmusikkapelle gebucht wurden (in Korrespondenz mit office@hofmusikkapelle.gv.at), werden von unserem Büro manuell zurückgebucht. Sie erhalten in diesem Fall eine Benachrichtigung von uns. Im Zweifelsfall kontaktieren Sie uns unter office@hofmusikkapelle.gv.at.
  • Karten, die über die Homepage von Culturall (www.culturall.com/ticket/hmk) mit einer der folgenden Zahlarten bezahlt wurden, werden automatisch mit der gleichen Zahlart zurückerstattet: American Express, Bar Kartenbüro, Culturall-Kundenkonto, Diners Club, Einlös.Gutschein, EPS, JCB, Kreditkarte, Master Card, Überweisung, Union Pay, Visa, Wahlabonnementscheck

-----------------------------------------

***ENGLISH VERSION***

Due to the decree of the Austrian government banning all indoor events with more than 100 participants, we have cancelled all Sunday masses until June 30, 2020 without replacement. Tickets for these dates that have already been purchased will of course be refunded:

  • Visitors who have paid for their tickets at the ticket office at Hofmusikkapelle or at the Bundestheaterkassen, please contact us by e-mail and tell us your bank details: office@hofmusikkapelle.gv.at. We will then send you the money back to the specified bank details.
  • Tickets that have been booked per e-mail through the office of the Wiener Hofmusikkapelle (in correspondence with office@hofmusikkapelle.gv.at) will be booked back manually by our office. In this case you will receive a notification from us. If in doubt, contact us at office@hofmusikkapelle.gv.at.
  • Tickets paid for via the Culturall homepage (www.culturall.com/ticket/hmk) using one of the following payment methods will be automatically refunded using the same payment method: American Express, cash via ticket office, Culturall customer account, Diners Club, voucher, EPS, JCB, credit card, Master Card, bank transfer, Union Pay, Visa, subscription voucher
Zurück zur Startseite